این سایت به فروش می رسد 09139135264


امضای تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر و سازمان تامین اجتماعی

امضای تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر و سازمان تامین اجتماعی


1401/06/21

آیین امضای تفاهم نامه بیمه تامین اجتماعی امدادگران داوطلب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سازمان تامین اجتماعی ظهر امروز در محل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.


دکتر پیرحسین کولیوند در جریان این آیین گفت: جمعیت هلال احمر ماموریت‌های خاص خود را دارد و کمک کننده به اقشار مختلف است و در امدادرسانی‌های خود هیچ تبعیضی قائل نمی‌شود. بر همین اساس اقبال عمومی نسبت به جمعیت هلال احمر افزایش پیدا کرده است.

 

وی افزود: این امدادرسانی‌های بی وقفه توسط امدادگران داوطلب جمعیت هلال احمر در داخل خاک ایران و در مراسمی همچون اربعین در خارج از خاک ایران صورت می‌گیرد و این عزیزان بدون این که حقوق متناسبی داشته باشند، با جان و دل در خط مقدم امدادرسانی به مردم هستند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امروز ما باید قدردان امدادگران داوطلب باشیم و از آن‌ها حمایت کنیم و مشخصا تلاش خواهیم کرد تابا کمک مجلس، وضعیت امدادگران بهبود یابد. مساله بیمه امدادگران نیز بر اساس تفاهم امروز قابل حل خواهد بود و سبب می‌شود تا حمایت گری از امدادگران مطلوب شود.

 

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه هزینه بیمه امدادگران توسط جمعیت هلال احمر پرداخت می‌شود و سازمان تامین اجتماعی کمک می‌کند تا پوشش سراسری برای امدادگران صورت گیرد. رئیس جمهوری نیز بر انجام امور و گره گشایی از کار مردم به سرعت تاکید دارد و امید است سریع‌تر مشکل امدادگران حل و فصل شود.

 

کولیوند تصریح کرد: امدادگران با تلاش‌های خود امروز یادآور ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس هستند و با رشادت به کمک مردم می‌شتابند بدون آن که نسبت به معیشت خود اعتراضی داشته باشند. هلال احمر امروز ۲۲ هزار نیروی داوطلب دارد که آن دسته از این نیرو‌ها که بیمه نیستند، براساس این تفاهم نامه بیمه خواهند شد.

 

پوشش بیمه‌ای امدادگران داوطلب جمعیت هلال احمر با نرخ حق بیمه ۱۸ درصد

مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در جلسه با هلال احمر به مدل قانون مشاغل آزاد برای بیمه داوطلبان هلال احمر رسیدیم و نرخ ۱۸ درصد را به دلیل پرمخاطره بودن این شغل در نظر گرفتیم، زیرا احتمال بروز حوادث و ازکارافتادگی بالاتر است و این بیمه امنیت را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

 

وی ادامه داد: در این تفاهم افراد فاقد نظام بیمه بازنشستگی می‌توانند در قالب مشاغل آزاد قرارداد ببندند که به صورت «غیرحضوری» قابل انجام است. پرداخت‌ها گروهی و متمرکز با تولیت جمعیت هلال احمر خواهد بود و شامل تعهدات بلندمدت کامل خواهد بود که شامل حمایت درمان هم می‌شود. درخواست کردیم جمعیت هلال احمر لینک خدمات غیرحضوری را در پورتالشان قرار دهند که همه مشمولان دسترسی داشته باشند و بتوانند ثبت درخواست کنند.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top