این سایت به فروش می رسد 09139135264


ساختار اولیه بیمه های تکافل به تمامی شرکت های بیمه ابلاغ شده است

ساختار اولیه بیمه های تکافل به تمامی شرکت های بیمه ابلاغ شده است


1401/06/08

یک عضوکارگروه تکافل پژوهشکده بیمه، اظهار داشت:شرکت های بیمه ای که بخواهند محصولاتی در زمینه بیمه های تکافل داشته باشند باید حساب ها و صندوق های مستقلی را برای تفکیک مالی درنظر بگیرند زیرا مدیریت ریسک، سرمایه گذاری مطمئن و شاخص های نظارتی بسیار شدیدی بر روی این ساختار وجود خواهد داشت.


"مهدی ریاحی فر" تکافل را نوعی ضمانت نامه دوجانبه بین اعضای یک صندوق بیمه ای خواند وگفت: به دلیل آنکه تمام ساختار عملیاتی کشور برمبنای تعالیم دین اسلام است همه شرکت های بیمه ای که در ایران فعالیت دارند به عنوان بیمه های اسلامی شناخته می شوند.

 

وی، افزود: مطابق آمارهایی که سازمان های مالی اسلامی ارایه می کنند، تنها شرکت بیمه دولتی ایران بزرگترین شرکت بیمه اسلامی یا تکافل شناخته می شود.

 

عضوکارگروه تکافل پژوهشکده بیمه بیان کرد:درحال حاضر اگر از شرکت های بیمه ای، بیمه نامه خریده شود و بیمه گذار خسارت نبیند سود حاصل از عدم پرداخت خسارت به سهامدار می رسد اما در بیمه  نامه تکافل انتقال و تسهیم ریسک بین سهامداران اصلی صندوق ها که همان مشارکت کنندگان هستند ، انجام می شود.

 

ریاحی فر،گفت:ساختار اولیه بیمه های تکافل به تمامی شرکت های بیمه ای درمناطق اصلی و آزاد ابلاغ شده و طبق دستورالعمل به غیر از بیمه های شخص ثالث تمامی رشته های بیمه ای شامل تکافل هستند.

 

وی، ادامه داد:برخی از شرکت های بیمه ای هم با توجه به ساختار اولیه بیمه های تکافل محصولات خود را طراحی کرده و مجوز فروش و ورود به این بازار را هم دریافت کرده اند.

 

این عضو کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه تاکید کرد که حساب های بیمه تکافل در شرکت های بیمه ای کاملا مستقل هستند و شرکت های بیمه می تواتنند محصولات خود را در سه بخش تکافل خانواده مترادف بیمه های زندگی، تکافل عمومی مترادف بیمه های اموال و مسئولیت و تکافل اتکایی طراحی کنند.

 

ریاحی فر، اذعان داشت که مشارکت کنندگان در بیمه های تکافل حق بیمه های بیشتری پرداخت می کنند اما در پایان اگر خسارتی نباشد منهای حق بیمه ریسک سود سرمایه گذاری های انجام شده را به مشارکت کنندگان برمی گردانند که به طور معمول سود خوبی است.

 

وی عنوان کرد: 30 تا40 درصد بیمه شدگان شرکت های بیمه تکافل دردنیا مسلمان نیستند اما طبق چارچوب های  موجود،به هرفردی اجازه ورود نمی دهند و صاحبان مشاغلی که در شریعت اسلام ممنوع است نمی توانند مشارکت خود را در صندوق بیمه های تکافل بیاورند.

 

عضوکارگروه تکافل پژوهشکده بیمه توضیح داد: شرکت های بیمه ای می توانند از شورای فقهی معتمد مشاوره بگیرند اما قرار براین است در بیمه مرکزی همانند بانک مرکزی شورای فقهی شکل بگیرد و بحث های کلی در آنجا انجام خواهد شد.

 

ریاحی فر گفت: تکافل سلامت و درمان بسیار کنترل شده است و از سیستم های دانش بنیان برای آن استفاده می شود یعنی اطلاعات پزشکی، اعتباری و اجتماعی مشارکت کنندگان در دسترس خواهد بود زیرا این سیستم های دانش بنیان به سیستم بانک های متصل هستند.

 

وی، ادامه داد: شرکت های بیمه، پژوهشکده بیمه و بیمه مرکزی برنامه هایی را برای آموزش نمایندگان خواهند داشت و کارمزدها هم همانند کارمزدهای دیگر خواهد بود.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top