در جشنواره‌ی تئاتر فجر چه خبر است؟


1396/10/23

تعدادی از تئاترهایی که در بخش‌های مختلف جشنواره‌ی تئاتر فجر به صحنه می‌روند، معرفی شدند. حوزه جنبی، یکی از شش قسمت تعریف شده در بخش خارج از صحنه (آف استیج) سی‌وششمین جشنواره بین الملل

در جشنواره‌ی تئاتر فجر چه خبر است؟




تعدادی از تئاترهایی که در بخش‌های مختلف جشنواره‌ی تئاتر فجر به صحنه می‌روند، معرفی شدند.

حوزه جنبی، یکی از شش قسمت تعریف شده در بخش خارج از صحنه (آف استیج) سی‌وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است. در این بخش نمایش‌هایی در حوزه اجراهای محیطی که با محوریت مکان در سال گذشته تولید و به اجرا پرداخته‌اند،به انتخاب دبیر جشنواره به نمایش گذاشته می‌شوند.
حوزه کاربردی،یکی از شش قسمت تعریف‌شده در بخش خارج از صحنه (آف استیج) سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است. در این بخش نمایش‌هایی در حوزه مسئولیت اجتماعی با تمرکز بر مسائل مهاجرین، سالمندان، معلولان، زندانیان، کودکان پیش فعال، اوتیسم، کودکان کار، روشندلان، ناشنوایان و... اجرا می‌شوند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بخش خارج از صحنه (آف استیج) شامل هرگونه اجرا در محیط آزاد و بیرون از فضا های متعارف تئاتری با رویکرد تغییر در قراردادهای اجرایی، مکان اجرا و شکل ارتباط با مخاطب است.
در این بخش که مدیریت آن را حمید پورآذری به عهده دارد، 41 نمایش حضور دارند که از میان آنها هفده نمایش در حوزه خیابانی، شش نمایش در حوزه کاربردی، شش نمایش در حوزه بین‌الملل، چهار نمایش در حوزه جنبی، چهار نمایش در حوزه مرور و چهار نمایش در حوزه میهمان انتخاب شده‌اند.
در متن پیش رو چهار اثر حوزه جنبی که از شهرهای تهران و یزدبه جشنواره راه یافته‌اند، معرفی می‌شوند.
چهارراه
این نمایش به کارگردانی گلرخ نفیسی پرفورمنس شهری است که برای شرکت در این دوره از جشنواره انتخاب شده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: چهارراه ولیعصر به گفته سازمان کنترل ترافیک تهران یکی از پر رفت و آمدترین نقاط شهر است. انبوه مردمی که از کنار هم می‌گذرند در هم تنیده می‌شوند و بعد از عبور از چهارراه ولیعصر چیزی از این چگالی سنگین را با خودشان در مترو و بی‌آرتی تا ایستگاه‌های بعدی می‌کشانند. حالا این چهارراه یک زیرزمین هم دارد. زیرگذری که رهگذران را در خودش می‌بلعد و از یکی از شش خروجی پیچیده تعبیه شده بیرون می‌دهد. «چهارراه» اثری در مورد چگالی این نقطه از شهر است.
چگالی لایه‌های زمان، اشباحی از گذشته و سنگینی احتمالاتی که زیرگذر هر روز در خودش می‌بلعد و بیرون می‌دهد. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند ساعت 18:30روزهای بیست و هشتم و سی‌ام دی ماه و دوم، چهارم، هفتم و هشتم بهمن ماه به محوطه تئاتر شهر و ساعت 11 هفتم بهمن ماه به باغ کتاب مراجعه کنند.
کتو
این نمایش پرفورمنس شهری است که نویسندگی، طراحی و کارگردانی آن راآندریا نوشاد برعهده داشته است. شبنم میرزایی، سارینا شاد، آندریا نوشاد، محسن هادی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: کِتو یک افسانه هندی است که به موجب این افسانه، وقتی شخصی متولد می‌شود، اگر تحت تاثیر گروه قمری کتو قرار بگیرد، خصوصیات و ویژگی‌هایی در رفتار و شخصیت او بروز پیدا می‌کند که اجتناب ناپذیر است. یکی از این ویژگی‌ها خلأ دائمی و پرنشدنی است که فرد همیشه در درون خود حس می‌کند و ... . علاقمندان برای تماشای این اثر می‌توانند،ساعت 19 روزهای یکم، سوم، ششم و هشتم بهمن ماه به محوطه تئاتر شهر مراجعه کنند.
مو، گنج، چای تلخ پهلو
این نمایش به کارگردانی حامد مهری زاده یکی از نمایش‌های دیگری است که در این دوره برای حضور در جشنواره انتخاب شده است. حامد مهری‌زاده و ستار وزیری‌یزدی اجراگرانی هستند که در این نمایش که زمان آن نامحدود است، به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: به مخاطبان چای تعارف می‌شود و اجراگر همپای قند خوردنشان قند برمی‌دارد و تا لبه مرض قند پیش می‌رود. اجراگر دیگری که دیابت دارد، شماره همراه مخاطب را نگه می‌دارد و تا پایان عمرش هر از گاهی با تکزنگی یادآوری‌اش می‌کند، تلخی حقیقی نهفته در قند پهلوی چای.علاقمندان برای تماشای این اثر می‌توانند، ساعت 19 بیست و هشتم و سی‌ام دی ماه و ساعت 18:30 یکم، سوم و پنجم بهمن ماه و ساعت 18 روزهای ششم و هشتم بهمن ماه به محوطه تئاتر شهر و ساعت 16:30 دوم و چهارم بهمن ماه به محوطه خانه هنرمندان و ساعت 11 هشت بهمن ماه به باغ کتاب مراجعه کنند.
سرنخ
این نمایش به طراحی و کارگردانی محمدرضا دهقان تولید شده و در آن اجراگرانی همچون حسین سلطانی، امین پورعباسی، امین سیمیار، محمدحسن نادری، آزاده قُرشی، مطهره کاویانی، سپیده لاریجانی، فرشته مرعشی، مهان راد به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: بی‌شک پلاسکو آخرین ساختمان فروریخته در ایران نخواهد بود و مردم همچنان شاهد اتفاقاتی از این دست خواهند بود. اجرا در انتهای خیابان جمهوری آغاز و در حوالی پلاسکو به پایان می‌رسد. علاقمندان برای تماشای این اثر می‌توانند ساعت 18:30 بیست و نهم دی ماه و ساعت 19 چهارم و هفتم بهمن ماه به محوطه تئاتر شهر مراجعه کنند.
معرفی آثار خارجی راه یافته به بخش خارج از صحنه(آف استیج) جشنواره تئاتر فجر
منزل به منزل
نمایش «منزل به منزل» از کشور فرانسه به کارگردانی گیل شایلات به همراه ویدئوهای رامونا پونارو در بخش خارج از صحنه سی‌و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.
منزل به منزل، نمایشی است که نه تنها برای بزرگسالان مناسب است بلکه به تخیل کودکان نزدیک است و برای آموزش بسیار مناسب است. این نمایش یک لحظه از فلسفه عملی در تئاتر است و به انسان مدرن می‌پردازد.
«به همان نسبت او زندگی‌اش را ساده‌تر می‌کرد، قوانین جهان نیز پیچیدگی کمتری پیدا می‌کرد، به طوری که تنهایی دیگر تنهایی نبود، و فقر و ضعف نیز دیگر فقر و ضعف نبودند. اگر در آسمان قصرهایی ساخته‌اید، کارتان از بین نخواهد رفت؛ بلکه در همان جایی است که باید باشد، فقط کافی است که پایه‌هایی در زیر آن‌ها قرار دهید». (هنری دیوید ثورو – والدن یا زندگی در جنگل – فصل 18: نتیجه­‌گیری)
«قصرهایی در آسمان» نام یک کمپانی تئاتر و مولتی مدیا است که در سال 2012 در استراسبورگ فرانسه، توسط رامونا پونارو، هنرمند مولتی‌مدیا و اجراگر، و گیل شایلات، بازیگر و کارگردان با الهام از ایده‌ها و تجربیات فیلسوف طبیعت‌گرا و آنارشیست امریکایی، هنری دیوید ثورو تاسیس شده است. این پروژه نیز یک مرحله از جنبش‌های اندیشه ثوروست. پروژه‌های این کمپانی عمدتا از مشارکت میان مخاطبان یا عموم مردم شکل می‌گیرد.
منزل به منزل پروژه‌ای است که در 11 روز جشنواره به صورت اینستالیشن در فضای باغ کتاب اجرا خواهد شد.
معرفی آثار راه یافته به بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر
زندگی در عراق
نمایش «سرداب» از کشور عراق به کارگردانی احمد نسیم در سی‌و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.
احمد نسیم خود در این نمایش بازی می‌کند و نمایشنامه نوشته مشترک او و سه بازیگر دیگر، کرم جاسم، عمر ظربور و زینال عبدین است. سرداب تبادل روحی تفکرات مابین چهار نفر است. آن‌ها هر روز پنهانی در یک سرداب با یکدیگر دیدار می‌کنند تا در مورد تفکرات و احساساتشان حرف بزنند. یک رقاص، یک فرد معلول، یک زن ستم‌دیده و یک فرد ناشنوا در مورد وضعیت زندگی خود در عراق صحبت می‌کنند. این اجرا با استفاده از عناصر ملودرام، دیالوگ و مولتی‌مدیا افکار مردم عادی عراق را در درگیری با تجربیات تلخ جنگ منعکس می‌کند و از اشتیاق آن‌ها برای تغییرات مثبت سخن می‌گوید.
هلا مِویس تهیه کننده این تئاتر است. او در سال 2010 مدیر پروژه‌های بین‌المللی خانه تئاتر برلین بود و برای نخستین بار به دعوت جشنواره‌ای به بغداد رفت. او پس از دیدن عراق به تولید و کارگردانی تئاتر در این کشور پرداخت، با شعار «عراق، سرمایه فرهنگ جهان عرب». او پروژه‌ای را بین مصر، عراق، فرانسه و آلمان شکل داد که اولین تولید مشترک بین‌المللی‌شان بعد از 7 سال محسوب می‌شد.
نمایش «سرداب» سوم بهمن‌ماه ساعت 16:30 در سالن قشقایی و چهارم بهمن در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.
زندگی روزمره
نمایش «پکیج» از کشور آلمان به کارگردانی شوساکو تاکئوچی در سی‌و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.
پکیج یک پرفورمنس است که توسط کارگردان و کورئوگراف بین­المللی شوساکو تاکئوچی تولید شده است. در دورانی که ارائه شایسته کار مهم­تر از خود کار در نظر گرفته می­‌شود، این پرفورمنس همان­قدر که از تصاویر زیبایی‌شناسی و تاثیرگذار برای بیان زندگی روزمره اداری بی­رحمانه مابین یکنواختی، سلطه طلبی و کشمکش­های حرفه­ای استفاده می‌کند، از کورئوگرافی زیبایی شناختی نیز بهره می‌برد. پکیج زندگی روزمره مردمی یک شکل را از طریق حرکات رقص نشان می­‌دهد.
تاکئوچی هنرمند ژاپنی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه اوزاکا در رشته‌های نقاشی،‌مجسمه‌سازی و گرافیک به اروپا رفت و در هلند مستقر شد. در آنجا با رقصندگان بسیاری چون بوتو ایکو و کما، جانگو ادواردز و... کار کرد و در سال 1974 گروه خودش را بنا نهاد. این گروه ترکیبی از عناصر هنرهای تجسمی، پانتومیم و رقص‌ و تئاتر بیان است. تاکئوچی، دراماتورژ و کورئوگرافر، در آن سال‌ها تحت تأثیر هنر مدرن قرار گرفت و اجراهای بسیاری را در اروپا و به ویژه در کشورهای اروپای شرقی مثل لهستان، روسیه برگزار کرد؛ گروه او اولین گروهی است که مجوز اجرا در میدان سرخ مسکو را گرفت. در دهه1980 شروع به آزمایش با سایر هنرهای تجربی کرد؛‌ترکیب تئاتر با دنیای کامپیوترها، اثرات زندگی و واقعیت مجازی. گروه تاکئوچی در جشنواره‌هایی چون فرایبورگ، جشنواره تابستانی کپنهاگ و جشنواره بین‌المللی تئاتر کمپنگل هامبورگ حضور داشته است.
نمایش «پکیج» در بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره به مدیریت آروند دشت‌آرای حضور یافته است و اول بهمن‌ماه ساعت 21، دوم و سوم بهمن‌ماه ساعت 19 در تالار وحدت به صحنه می‌رود.
تنهایی پرهیاهو
نمایش «تنهایی پرهیاهو» تولید مشترک ایران و فرانسه به کارگردانی افشین غفاریان در سی‌و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.
این نمایش برداشتی آزاد از رمانی با همین نام از بهومیل هرابال است. روایت آخرین مردی است که آخرین کتاب را در دست دارد. روایت عشق مثلثی است بین انسان، کتاب و یک ماشین پاپکورن. روابط این سه تمام صحنه نمایش را مملؤ می‌کند از کنش ها و تنش های انسانِ به قولی مدرن، در برابر خدای خود ساخته خویش یعنی ماشین در عصر حاضر. غفاریان این نمایش را در سال 92 تولید کرد.
افشین غفاریان در دوره دانشجویی‌اش در رشته‌ی بازیگری با رقص معاصر آشنا شد. اشتیاق به این هنر موجب شد او در سال ۱۳۸۵ به همراه  دوستان خود گروهی زیر زمینی تشکیل دهند و به تمرین رقص – تئاتر بپردازند. او در کار خود از کارگردان لهستانی «یرژی گروتفسکی» بسیار الهام گرفت. در سال ۱۳۸۶ اجرایی از « مده آ » به دور از فضاهای معمول نمایشی، در بیابانی اجرا کردند. غفاریان در همان سال در نمایش « لمنوس » به کارگردانی «رائول والس»  بازی کرد و با این کار مشترک (ایران و مکزیک)  در جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تهران حضور یافت.
او برای اجرای این نمایش در جشنواره «مولهایم» روانه آلمان شد، سفری که منجر به زندگی وی در فرانسه گردید و در مرکز ملی رقص فرانسه به عنوان دانشجو پذیرفته شد.
او در سال ۱۳۸۹، کمپانی « رفورمنـس » را در فرانسه برای ادامهی ماجراجویی‌اش در هنر  بنا نهاد و پژوهشی را در رقص و تئاتر و شیوه‌های بیان فراموش شده در آن که  شامل حافظهی بدن و چگونگی انتقال آن در رقص و تئاتر است، آغاز کرد. 
در اول آبان ۱۳۸۹ و درست یک سال بعد از تاریخ رسیدنش به فرانسه، نمایش «فریـاد» را در پاریس به روی صحنه برد.
وی از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ با اجراهای  متفاوتی در چندین جشنواره ی رقص در فرانسه شرکت کرد و با اساتیدی چون «آندی دوگرت» و «توماس لبرن»  به عنوان رقصنده – بازیگر همکاری نمود و همچنین  مدتی  در کارگاه های آموزشی زیر نظر اساتیدی چون «یوجینیو باربا» و «مردیت مونک» به تحصیل پرداخت.
نمایش «تنهایی پرهیاهو» که به بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره، به مدیریت آروند دشت‌آرای، راه یافته است، 29 و 30 دی‌ماه ساعت 18 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.
معرفی نمایش های مهمان بخش خارج از  صحنه(آف استیج ) سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر
حوزه مهمان یکی از شش قسمت تعریف شده در بخش خارج از صحنه (آف استیج) سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است. در این بخش حمید پورآذری از چهار کارگردان دعوت به همکاری کرده تا نمایشهای تازه‌ای را برای این دوره آماده کنند.
بخش خارج از صحنه (آف استیج) شامل هرگونه اجرا در محیط آزاد و بیرون از فضا های متعارف تئاتری با رویکرد تغییر در قرارداد های اجرایی، مکان اجرا و شکل ارتباط با مخاطب است.
در این بخش که مدیریت آن را حمید پورآذری به عهده دارد، 41 نمایش حضور دارند که از میان آنها هفده نمایش در حوزه خیابانی، شش نمایش در حوزه کاربردی، شش نمایش در حوزه بین الملل، چهار نمایش در حوزه جنبی، چهار نمایش در حوزه مرور و چهار نمایش در حوزه مهمان انتخاب شده‌اند.
در متن پیش رو چهار اثر حوزه مهمان که همگی از تهران به جشنواره راه یافته‌اند، معرفی میشوند.
مرغان اینروزی
این نمایش به نویسندگی مشترک مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم و با کارگردانی هادی کمالی مقدم، اثری گردشی است که برای اجرا در این دوره از جشنواره انتخاب شده است. اصغر پیران، مینا بزرگمهر، علی تاجمیر، پردیس زارع، سمیرا طلوعی، مهسا شیخی، مجید نیرومند، سعید طاهرخانی، ملیکا اکبری، مهناز افتاده نیا، راد پورجبار، فرناز ثابت زاده، علی پسیانی، ساناز اسلامی، ماکان محمودی، پریما شهیری، سارا حسینی، بهاره دهقانی پور، شهرزاد جعفری، لقا قوام، پرنیا ابریشمی، صبا ابریشمی، زهرا کامروا، کتایون علیزاده، حسام آریانفر، الاهه نوری، هادی کمالی مقدم بازیگرانی هستند که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش میپردازند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: کاروان مرغان عطار در جستجوی کشف منطق پرواز به این شهر و این روزگار می رسند و ... . علاقمندان به تماشای این اثر می توانند ساعت 15 دوم، سوم و چهارم بهمن ماه به کارگاه دکور تالار وحدت مراجعه کنند.
آن ریسمان گسسته
این نمایش به طراحی و کارگردانی نسیم ریاضی اثری پرفورمنس است که برای اجرا در این دوره از جشنواره انتخاب شده است.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: این اجرا در قالب یک اثر چند رسانه ای برای اجرا در گالری طراحی شده است که مخاطب به صورت شناور در محیط حرکت میکند و با مفهوم زمان در ابعاد مختلف آن، مواجه میشود.
آزاده بهمنش، سعید بهنام خانیکی، پویا پورامین، محسن رستگار، غزل علیاری، مهدخت مولایی اجراگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای به ایفای نقش میپردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند ساعت 21 پنجم، ششم و هفتم بهمن ماه به بنیان شارک مراجعه کنند.
هجوم به تفسیر
این نمایش به طراحی و کارگردانی نسیم احمدپور، یک اثر لکچر پرفورمنس بوده که در این دوره برای حضور در جشنواره انتخاب شده است. امیر اثباتی، شهرام مکری، علیرضا برازنده افرادی هستند که در این اجرای یک ساعته به سخنرانی میپردازند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: اجرایی در قالب لکچر پرفورمنس که در آن تعدادی از عوامل فیلم سینمایی &هجوم& درباره روند اجرای ایده های خود در این فیلم صحبت می کنند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند ساعت 16 و 18 شش بهمن ماه شاهد اجرای آن در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر باشند.
طلوع آفتاب به وقت 7:14 دقیقه
این نمایش به نویسندگی مشترک جابر رمضانی و پیام سعیدی و با کارگردانی سعید بهنام خانیکی تولید شده و در آن بازیگرانی همچون عطا عمرانی، مرضیه بدرقه، کمال کلانتر، زهرا محرابی، غزاله زعیم، امیر جنانی، امین اسفندیار، صادق برقهای، محمد ولیزادگان، امیر ابراهیمزاده، سپهر تهرانچی، مهران گل محمدی به مدت دو ساعت نقش آفرینی میکنند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: اجرایی محیطی در درون یک اتوبوس که مسیر میدان آزادی تا سولقان را طی می کند. بازیگران و تماشاگران مسافران این اتوبوس هستند... . علاقمندان به تماشای این اثر می توانند ساعت 15 دوم، سوم و چهارم بهمن ماه به میدان آزادی مراجعه کنند.
انتهای پیام 



مشخصات
نام و نام خانوادگی
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی

تئاتر ایران هویت مستقلی دارد

تئودورو پولوس از جشنواره آتن درباره تئاتر ایران گفت: تئاتر ایران برای خودش هویت مستقلی دارد و بسیار اصیل است و همچنین جوانان ایرانی مثل یک جواهر درخشان هستند که در آن می‌درخشند. به گز

پوران درخشنده:جامعه به گفتن و شنیدن نیاز دارد

نمایش «چشم‌ها» با نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد و به کارگردانی بهار محمودزاده، شامگاه 2 بهمن ماه در سالن شماره ٣ تئاتر پردیس «شهرزاد» با حضور پوران درخشنده افتتاح شد. به گزارش ایسنا، طبق

آخرین وضعیت اکران یک فیلم کمدی با بازی محمدرضا فروتن

فیلم سینمایی «آقای سانسور» بزودی آماده نمایش خواهد شد. به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده،فیلم سینمایی «آقای سانسور» به کارگردانی علی جبارزاده و تهیه‌کنندگی غلامرضا گمرکی هم‌اکنون در مرا

کدخدایی؛ آیا می‌توان انتظار داشت هرجا سخن از انقلاب و اسلام هست روزنامه جمهوری اسلامی حجت باشد؟

سخنگوی شورای نگهبان طی یک متن انتقادی، در کانال تلگرامی خود نوشت: آیا می‌توان انتظار داشت مثل اون قدیما هرجا سخن از انقلاب و اسلام هست، روزنامه جمهوری اسلامی حجت باشد؟ به گزارش ایسنا

تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برای درگذشت رایزن فرهنگی ایران در بلگراد

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، درگذشت دکتر «محسن سلیمانی» رایزن فرهنگی ایران در بلگراد را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا تابش، مدیرعامل

عمو قناد سکوت قلقلی را ترجمه می‌کرد

کارش را با عمو قناد آغاز کرده و مانند خود عمو قناد شاد و سرحال و سرزنده مانده است، شاید این خصلت همه آنهایی باشد که با هنر نفس می کشند و با خاطرات خوش زندگی می‌کنند. به گزارش ایسنا، ک

اعتماد مخاطب به آثار ایرانی کم است

مجتبی ویسی می‌گوید: مردم به شاعر و نویسنده خارجی و آثار غنی‌ای که دارند اعتماد کرده‌اند؛ این در حالی است که اعتماد مخاطبان به آثار ایرانی کم است. این مترجم و شاعر در گفت‌وگو با ایسنا

اظهارات یک مسوول درباره تنها روستای هنری ایران در جهان

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور وجود یکسری مشکلات در شهرها و روستای جهانی را طبیعی دانست و گفت: مگر شهر لالجین یا شهرهای ملی و جهانی دیگر مشکل ندارند؟ بهمن نامور مطلق - معاون صنای

نادر مشایخی: هیچ‌گونه پیشرفتی در موسیقی ایران به وجود نیامده است

نادر مشایخی می‌گوید: می‌دانید چقدر جوان باحال داریم؟ یکی از آن‌ها قطعه‌ای نوشته بود که به نظر من می‌توانست در بهترین فستیوال‌های دنیا اجراء شود. چرا به آن‌ها اجازه کار کردن نمی‌دهند؟ می‌خ

سلطانی فر: در دنیای امروز استفاده از تکنولوژی‌ برای شناخت ذائقه مخاطب اجتناب‌ناپذیر است

پول‌نیوز - معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه براساس گزارش اعلام شده بیش از 90 درصد حجم اخبار تلگرام کپی است، گفت: می‌توان با آموزش تکنولوژی‌های مختلف از جمله "مالتی‌مدیا

مطالب سایت

تمامی اخبار دانش نیوز بدون دخالت انسانی و توسط موتورهای جستجوگر جمع آوری میشود و دانش نیوز در قبال محتوای اخبار هیچ مسئولیتی ندارد.
Royal Oriental iranien Restaurant Geneva