این سایت به فروش می رسد 09139135264


ساز و کار بیمه زائران ایرانی در اربعین مشخص شد

ساز و کار بیمه زائران ایرانی در اربعین مشخص شد


1401/05/23

رییس ستاد مرکزی اربعین در حاشیه جلسه بیمه اربعین اعلام کرد: پس از بررسی و شنیدن نظرات مختلف مصوب شد شرط عبور از مرز در ایام اربعین برای همه از زائران گرفته تا موکبداران و خادمان موکب ها، ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت حق بیمه است.


 سیدمجید میراحمدی با اشاره به اینکه ثبت نام قطعی زائران در سامانه سماح از امشب آغاز می‌شود، افزود: زایران در سال ۱۳۹۸ با پرداخت ۱۵ هزار تومان بیمه شدند و در سال ۱۴۰۰ به علت تعداد کم زایران ۵۰ هزار تومان بود، اما امسال رقم ۱۸ هزار تومان را تعیین کردیم و خدمات ارائه شده به زائران هم رشد می‌یابد.

 

معاون وزیر کشور با بیان اینکه بیمه گر تا دو روز آینده قطعی می‌شود گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد شرکت بیمه گر هیچ سودی را از حق بیمه‌ها دریافت نکند و در صورتی که رقمی از پرداختی حق بیمه اربعین در پایان عملیات اربعین باقی ماند شرکت بیمه به ستاد مرکزی اربعین بازگردانده و برای چگونگی باز پرداخت آن به زائران تصمیم گیری شود.

 

میراحمدی همچنین گفت: طرف عراقی حق بیمه‌ای را برای زائران تعیین کرده است و شرکت بیمه گر باید طبق قرارداد با طرف عراقی حق بیمه زایرانی را که دچار حادثه می‌شوند دریافت کند.

 

معاون وزیر کشور درباره نحوه بیمه زائران غیرایرانی و اتباع هم گفت: سازمان راهداری مکلف شد ساز و کاری را برای تعیین و استقرار یک شرکت بیمه در مرز‌های ورودی به ایران و خروجی به منظور بیمه کردن این زائران در نظر بگیرد تا در صورت وقوع حادثه از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

 

میراحمدی همچنین گفت: با طرف عراقی توافق کردیم تا تجهیزات و امکانات موکب‌ها تا ۵ صفر از همه مرز‌ها به عراق ارسال شود، اما از ۵ صفر بدلیل حرکت زایران به سمت عراق مرز سومار مرز انتقال تجهیزات موکبداران باشد.

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه از ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی ایرانیان و اتوبوس‌ها به عراق از ۵ صفر خبر داد و گفت: خودرو‌های حامل تجهیزات و امکانات هم باید در مرز بیمه شخص ثالث شوند و سپس از مرز عبور کنند.

 

وی درباره لزوم بیمه موکب‌ها و تجهیزات آن‌ها و حوادث احتمالی هم گفت: بهتر است موکبداران بیمه مسئولیت، حوادث، آتش سوزی و .. داشته باشند تا در صورت خطرات احتمالی متضرر نشوند، اما اجباری برای بیمه نیست و در صورت حادثه باید خودشان خسارت وارده را جبران کنند.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top