این سایت به فروش می رسد 09139135264


ریسک‌های شرکت‌های دانش بنیان قابلیت بیمه شدن دارند

ریسک‌های شرکت‌های دانش بنیان قابلیت بیمه شدن دارند


1401/05/04

"تلاش برای تقویت و توسعه عملکرد شرکت های دانش بنیان که در پیام سال مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید شده است از مهمترین برنامه های صنعت بیمه به شمار می رود."



به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ، در نشست مشترک نهاد ناظر صنعت بیمه، مدیران عامل شرکت های بیمه و مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی و برخی از فعالان شرکت های دانش بنیان، بر توسعه همکاری ها در چارچوب قوانین و آیین نامه ها تاکید شد.

 بر اساس این گزارش، کارشناسان صنعت بیمه و متولیان شرکت های دانش بنیان با بررسی و شناسایی ریسک های نوین و متنوع دانش بنیان ها نسبت به طراحی بیمه نامه های همگون با ریسک های یادشده به بحث و گفت و گو پرداختند.

 دکتر ناظمی معاون صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به این مطلب که برخی از عرصه های فعالیت شرکت های دانش بنیان هنوز ناشناخته است و به همین خاطر ریسک آن نیز ماهیت مشخصی ندارد، در خصوص اهمیت تامین منابع مالی و اعتباری و همچنین حساسیت های بیمه ای تاکید کرد.

 این کارشناس ارشد حوزه دانش بنیان، نظارت بیمه ای بر فعالیت های دانش بنیان را از مهمترین مولفه های ارزیابی ریسک دانست و افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با توجه به تخصص خود در این امر می تواند به صنعت بیمه در شناسایی ریسک ها و کیفیت صدور بیمه نامه، پوشش و پرداخت خسارات کمک کند.

 در ادامه این نشست یکی دیگر از مدیران دانش بنیان کشور با تشریح پیچیدگی های وضعیت بیمه گری در حوزه های نوآورانه، اظهار داشت: ارتباط بین دانش بنیان ها و صنعت بیمه باید یک اتوبان دوطرفه باشد و در این مسیر باید این نکته را در نظر داشته باشیم که صنایع نوآورانه چه کمکی به صنعت بیمه خواهد کرد و از سوی دیگر نوآوران چه خدمات ویژه ای را برای تلاطم های کار و زندگی از صنعت بیمه دریافت خواهند کرد.

 وی تصریح کرد: بیمه های اعتباری، مسئولیت و تضمین کیفیت از مهمترین درخواست های شرکت های دانش بنیان برای طراحی محصولات متناسب بیمه ای است که می تواند دغدغه های فعالان این حوزه را تا حدود زیادی برطرف کند.

 در خاتمه این نشست، دکتر علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با تشریح ظرفیت ها و قابلیت های صنعت بیمه در طراحی محصولات نوین بیمه ای، بر توان علمی و فنی برای ارزیابی ریسک های دانش بنیان و پوشش مناسب آن تاکید کرد و با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه های مشترک، یافتن زمینه های همکاری بیشتر را خواستار شد.

 گفتنی است پیش از این نشست جلسات مشترکی بین مسئولان بیمه مرکزی و صندوق نوآوری و شکوفایی بر پا شده و تفاهم نامه ای نیز در این خصوص به امضای طرفین رسیده است.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top