این سایت به فروش می رسد 09139135264


افزایش دسترسی مردم به دارو با کارآمد شدن بیمه‌ها

افزایش دسترسی مردم به دارو با کارآمد شدن بیمه‌ها


1401/04/24

وزیر بهداشت گفت: با تقویت و به کارآمد شدن بیمه ها، دسترسی مردم به دارو تسهیل می‌شود.

بهرام عین‌اللهی» در بخش خبری نیمروزی شبکه یک سیما با اشاره به تقویت و کارآیی بیشتر بیمه‌ها پس از موفقیت در کنترل کرونا به عنوان هدف‌های وزارت بهداشت افزود: مجلس شورای اسلامی حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه همگانی اختصاص داد و حدود ۶ میلیون نفر به بیمه‌ها اضافه و برای بیماران مزمن و صعب العلاج نیز ۵ هزار میلیارد تومان مصوب شد.

وی ادامه داد: تقویت بیمه‌ها برای افزایش پوشش دارویی در شب گذشته با دستور ریاست جمهوری و با تامین اعتبار آغاز شد که هدف آن افزایش دسترسی مردم به دارو و به کارآمد شدن بیمه‌هاست.

وزیر بهداشت گفت: در ابتدای کار صد قلم از دارو‌هایی که جزو بیمه نبود در این طرح بیمه شدند و ۳۶۶ قلم دیگر را هم منتقل خواهد شد که بیمه‌ها پوشش دهند و یارانه‌ای به اسم یارانه سلامت پایه گذاری شد که پرداختی بیماران تغییری نکند و بیماران بتوانند همان وضعیت را پرداخت کنند.

عین‌اللهی درباره دارو‌های اضافه شده نیز افزود: پیش از این برخی دارو‌های پرمصرف تحت پوشش بیمه نبودند ازجمله برای بیماران دیابتی و بیماران فشارخون که در این طرح دارو‌های پرمصرفی همچون این دارو‌ها به دارو‌های قبلی اضافه شد.

وی درباره وضع کسانی که بیمه نیستند، گفت: قصد اینست که همه مردم بیمه باشند؛ حدود یک میلیون تا یک میلیون و نیم نفر افرادی که خودشان برای بیمه سلامت مراجعه نکردند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌هایی که بیمه سلامت دارند، بیمه شوند.

وزیر بهداشت درباره طرح دارویار نیز افزود: با هدف جلوگیری از اتلاف منابعT طرح عدالت در تعالی نظام سلامت در دولت تدوین شده است که یکی از مراحلش بحث بیمه است، هدف اصلی کمک به صنایع داخلی و افزایش تولید است.

عین‌اللهی تاکید کرد: هدف نهایی این است با تقویت بیمه‌ها و تسهیل در دسترسی دارو، بیمار هنگام مراجعه دغدغه‌ای غیر از بیماری‌اش نداشته باشد و مخارجش را بیمه تامین کند.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top