این سایت به فروش می رسد 09139135264


طرح بیمه فراگیر خانواده برای اعضای بالای ۱۸ سال بدون شغل

طرح بیمه فراگیر خانواده برای اعضای بالای ۱۸ سال بدون شغل


1401/04/22

طرح بیمه فراگیر خانواده فرصتی برای همه اعضای بیش از ۱۸ سال بدون شغل است که به عنوان بیمه شدگان اصلی مستقیم زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: بیمه‌های مشاغل آزاد برای فرزندان پسر بیش از ۱۸ سال، بیمه زنان خانه دار برای دختران بیش از ۱۸ سال، بانوان تا ۵۰ سال و بیمه دانشجویان از بیمه‌های این طرح با مزایای انتقال سابقه و دریافت مستمری در سه نرخ تعهدی ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است.
مرتضی حاجی کاظمی با اشاره به به اجرای تعهد‌ها در قبال بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان افزود: بدهی کارفرمایان در استان اصفهان ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، اما باید توجه داشت که با توجه شیوع ویروس کرونا، تعداد زیادی از کارفرما‌ها با وجود تعطیل شدن کارگاه‌ها، حقوق و دستمزد کارگران را پرداخت کرده و درخواست بیمه بیکاری نداشتند.
وی گفت: یکی از مشکلات پیری جمعیت در استان اصفهان این است که در برابر هر مستمری‌بگیر، سه و سه دهم درصد نفر بیمه‌پرداز وجود دارد و این در حالی است که در گذشته در برابر هر مستمری‌بگیر، ۲۵ نفر بیمه‌پرداز وجود داشت که این موضوع چالش بزرگی در منابع ایجاد کرده است.
حاجی کاظمی با اشاره به سامانه ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی برای پاسخگویی سوالات و شکایت‌ها گفت: این سامانه از سه طریق تلفنی، اینترنتی و نرم افزار کاربردی فعال است.
۶۷ درصد جمعیت استان اصفهان به تعداد سه میلیون و ۶۰۰ نفر (بیمه شده و مستمری بگیران و) زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند که از طریق ۴۴ شعبه و ۱۶ کارگزاری خدمات دریافت می‌کنند.
در استان اصفهان کمتر از ۱۲ هزار نفر از اتباع خارجی برای دریافت خدمات بیمه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند.




مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top