این سایت به فروش می رسد 09139135264


سازمان تامین اجتماعی: تلاش برای حمایت از خدمات ناباروری در بخش خصوصی

سازمان تامین اجتماعی: تلاش برای حمایت از خدمات ناباروری در بخش خصوصی


1401/04/21

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیش‌بینی می‌شود خدمات ناباروری در بخش‌خصوصی نیز به میزان قابل‌توجهی تحت پوشش قرار گیرد.

شهرام غفاری با اشاره به طرح بیمه زوجین نابارور که ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی در مراکز دولتی را براساس تعرفه عمومی غیردولتی پوشش می‌دهد، افزود: این طرح طبیعتا با کاهش و رفع مشکلات مالی زوجین نابارور و جمعیت جوانِ خواهان فرزند، بر افزایش فرزندآوری در جامعه نیز اثرگذار خواهد بود و در راستای برخی گفت وگوها، پیش‌بینی می‌شود خدمات ناباروری در بخش‌خصوصی نیز به میزان قابل‌توجهی تحت پوشش قرار گیرد. به گفته وی؛ پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان در بند ۳ سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۳ مورد تأکید قرار گرفته و در قانون برنامه ششم توسعه نیز تمهیدات لازم اعم از ارائه تسهیلات به منظور افزایش سلامت ازدواج و درمان ناباروری در قالب بودجه سنواتی تکلیف شده است؛ بنابراین در قانون بودجه ۱۴۰۰ بیمه درمان ناباروری تصویب و دولت مکلف به پوشش ۹۰ درصدی کل هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری (آی. سی. اِس. آی) و (آی. وی. اِف) برای هر زوج نابارور و پوشش هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری شده است و یکی از نخستین مصوبه‌های دولت سیزدهم نیز تصویب شیوه اجرای قانون بیمه ناباروری و پوشش بیمه‌های پایه خدمات نازایی و ناباروری بود.
براساس این مصوبه، ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود و همه زنان زیر ۴۵ سال که یک سال پس از تصمیم به فرزندآوری، نتوانند باردار شوند، می‌توانند از خدمات این حوزه استفاده کنند و این خدمات همچنین هر دو تا سه سال قابل تمدید است.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top