این سایت به فروش می رسد 09139135264


کاهش قیمت تست کرونا توسط بیمه تصویب شد

کاهش قیمت تست کرونا توسط بیمه تصویب شد


1399/08/26

 

مديرکل آزمايشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: شوراي عالي بيمه سلامت، کاهش قيمت تست تشخيص مولکولي کرونا را تصويب کرده و منتظر تصويب اين مصوبه در هيئت دولت و ابلاغ آن هستيم.

 

سيامک سميعي افزود: قيمت انجام تست تشخيص کرونا (تست مولکولي پي‌سي‌آر) در بخش خصوصي اکنون حدود 580 هزار تومان است البته برخي آزمايشگاه‌ها به بهانه‌هاي واهي هزينه‌هاي بيشتري از مردم مي گيرند که تخلف است و با متخلفان برخورد مي شود. در مورد انجام تست‌هاي سريع آنتي‌ژن کرونا در بخش خصوصي هنوز تصميمي گرفته نشده، چون هنوز کيت‌هاي آن وارد کشور نشده و به همين علت هنوز تعرفه اي براي انجام تست سريع کرونا در بخش خصوصي تعيين نشده است.

 

وي گفت: با مصوبه شوراي عالي بيمه قرار است هزينه انجام تست پي‌سي‌آر در بخش خصوصي به ميزان قابل‌توجهي کاهش پيدا کند. اين مصوبه دو هفته پيش به هيات دولت رفته و با تصويب و ابلاغ هيات دولت به زودي هزينه تست کرونا در بخش خصوصي کم مي‌شود.

 

هزينه تست پي‌سي‌آر؛250 هزار تومان

 

مديرکل آزمايشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت افزود: هزينه تمام شده انجام تست پي سي آر در بخش دولتي حدود 250 هزار تومان است که البته چون وظيفه حاکميتي است هزينه اي از مردم گرفته نمي شود و با دستور وزير بهداشت کساني که در اولويت تشخيصي هستند، تست کرونا به صورت رايگان براي آنها در بخش دولتي انجام مي‌شود و هزينه آن را وزارت بهداشت و بيمه ها پرداخت مي‌کنند.

 

وي افزود: در مصوبه شوراي عالي بيمه سلامت مکانيسمي براي تعيين هزينه تست کرونا تعريف شده که با توجه به هزينه تمام شده تست که نرخ ارز هم در آن تاثير دارد، مي توانيم هر سه ماه يکبار هزينه انجام تست را تعديل کنيم.سميعي پيش از اين گفته بود: اکنون روزانه حدود 25 هزار تست کرونا در کشور انجام مي‌شود و با خريد کيت و دستگاه‌هاي‌ پي‌سي‌آر جديد قرار است به حدود 50 هزار تست در روز برسد. علاوه بر آن قرار است تا حدود دو هفته آينده بين دو تا سه ميليون کيت تشخيص سريع آنتي‌ژن ويروس کرونا از کره جنوبي وارد کشور شود و با توزيع آنها در مراکز بهداشتي 16 ساعته تعداد تست‌هاي تشخيصي کرونا در کشور به حدود 100 هزار تست در روز برسد.

 

تشخيص کرونا به روش آنتي‌ژن

 

وي گفت: نمونه‌گيري با کيت‌هاي تشخيص سريع کرونا به روش آنتي‌ژن درست مانند نمونه‌گيري تست مولکولي «پي سي آر» از انتهاي بيني انجام مي‌شود و بين 15 تا 30 دقيقه طول مي کشد تا نتيجه تست مشخص شود.از زمان شروع اپيدمي کرونا در ايران تاکنون پنج ميليون و 424 هزار و 479 آزمايش تشخيص کوويد19 در کشور به روش پي‌سي‌آر انجام شده و از اين طريق 738 هزار و 322 بيمار مبتلا به کرونا تشخيص داده شده اند. مثبت بودن تست پي‌سي‌آر مبناي اعلام آمار کرونا است.

 

بر اين اساس آمار فوتي هاي کرونا نيز در کشور بر مبناي نتيجه آزمايش پي‌سي‌آر کرونا اعلام مي شود و فوتي هايي که تست آنها منفي بوده در آمار مبتلايان و فوتي ها ثبت نمي‌شوند، بنابراين تاکنون 40 هزار و 582 نفر در کشور به علت کرونا جان باخته‌اند.به گفته مديرکل آزمايش مرجع سلامت وزارت بهداشت هم تست هاي «پي سي آر» و هم تست‌هاي تشخيص سريع، منفي کاذب دارند.

 

ميزان منفي کاذب تست‌ها به حدود 30 تا 40 درصد مي‌رسد. نحوه نمونه‌گيري دقيق مهم است همچنين افرادي بايد براي تست انتخاب شوند که حداقل چهار يا پنج روز از شروع علائم آنها گذشته باشد زيرا در روز اول ورود ويروس به بدن 100 درصد نتيجه تست‌ها منفي مي شود و به مرور تا 5 روز بعد ميزان مثبت شدن نتيجه تست به حدود 60 درصد مي‌رسد اما همچنان حدود 40 درصد نتيجه تست‌ها منفي کاذب است. افرادي که علايم ديگر کرونا را هر چند خفيف دارند اما نتيجه تست آنها منفي است.

 

 

 



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top