این سایت به فروش می رسد 09139135264


۲ مصوبه برای حضور پر رنگ‌تر صنعت بیمه در بازار سرمایه

۲ مصوبه برای حضور پر رنگ‌تر صنعت بیمه در بازار سرمایه


1399/07/06

سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی از انتشار اوراق بهادار بیمه اتکایی در بازار سرمایه خبر داد.

 

غلامرضا سلیمانی گفت: در نشست شورای عالی بیمه مقرر شد، معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق بهادار بیمه اتکایی در بازار سرمایه منتشر ‌شود.

 

وی با بیان اینکه این موضوع با تایید بانک مرکزی مصوب شده است، گفت: ابتدا بیمه مرکزی اقدام به این کار خواهد کرد و سپس بقیه شرکت‌های بیمه‌ای نیز می‌توانند در این باره اقدام کنند.

سلیمانی افزود: مقدمات این کار انجام شده است و طی روزهای آینده عملیاتی می‌شود.

 

سقف خرید سهام توسط صنعت بیمه افزایش یابد

رییس کل بیمه مرکزی افزود: بر اساس مصوبه دیگر شورای عالی بیمه، به شرکت‌ها و موسسات بیمه‌ای اجازه داده می‌شود تا بیست درصد بیشتر از سقف پیش بینی شده قبلی برای خرید سهام از بازار سرمایه اقدام کنند.

 

وی گفت: این تصمیم در راستای بهبود سرمایه گذاری صنعت بیمه در بازار سرمایه و ایجاد تعادل در فضای بورس اتخاذ شده و شرکت‌های بیمه پس از این می‌توانند با مجوز بیمه مرکزی در بازار سهام، حضور پررنگ تری داشته باشند.

 

رونمایی از محصول بیمه‌ای مستمری ماندگار

امروز با حضور رییس کل بیمه مرکزی، محصول بیمه‌ای با عنوان مستمری ماندگار که نوعی بیمه زندگی است، رونمایی شد.

 

در بیمه‌های زندگی حق بیمه به صورت ماهانه و سالانه دریافت می‌شود و بعد از چند سال افراد می‌توانند، سرمایه اندوخته خود را به صورت یکجا یا به صورت مستمری از شرکت‌های بیمه دریافت کنند، اما برخی افراد نمی‌توانند حق بیمه مورد نظر را پرداخت کنند، ولی دارایی‌های ثابتی مانند ملک دارند که از آن استفاده می‌کنند.

 

بر اساس بیمه نامه مستمری ماندگار، افراد می‌توانند دارایی خود را به شرکت بیمه منتقل کنند و در حالی که از دارایی خود مانند ملک استفاده می‌کنند، از همان روز مستمری و خدمات بیمه‌ای به افراد داده می‌شود.

 

افراد می‌توانند از ملک خود تا پایان عمر استفاده کنند و از خدمات جانبی آن نیز بهره‌مند شوند.

 

این دارایی به ارزش روز به بیمه واگذار می‌شود و بعد از فوت افراد، سرمایه مازاد می‌تواند حتی برای موسسات خیریه صرف شود یا به وراث تعلق گیرد که این موارد در روز اول امضای بیمه نامه، مشخص می‌شود.

 

طرح دیگری با عنوان طرح صندوق اجاره نیز امروز رونمایی شد که بر اساس آن صندوق‌های امانات در بانک‌ها از طرف افراد می‌تواند ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بیمه شود.

 

این دو محصول بیمه‌ای را بیمه ما عملیاتی می‌کند.



مشخصات
نام
ایمیل یا شماره تماس
کد امنیتی
هنوز هیچ پیامی ارسال نشده است.


Top